Hvorfor

Hvordan er din bedrifts innholdsstrategi?Spar tid og penger!

 

Omfanget av bilder og mediefiler øker voldsomt

Sørg for at du har oversikt og kontroll over hva du har av bilder og mediefiler. Unngå å bruke tid på å lete frem bilder for deg selv eller andre. Det kan bli dyrt dersom noe er blitt borte.

Forventning om at du fremstår profesjonelt

Ansatte og de du samarbeider med; partnere og kunder, har en forventning om at bedriften din fremstår profesjonelt. Det gjelder både med visuell profil og håndtering og bruk av bilder, video og markedsmateriell. Dette bør være tidsriktig og i riktig versjon og oppløsning!

Riktig bruk i henhold til bruksrettigheter

Ved å samle alle bilder og mediefiler i et felles arkiv får du full oversikt over hva bedriften har. Du kan tilrettelegge slik at kun godkjent innhold er tilgjenglig, med informasjon om brukstillatelser- eller begrensninger.

Alltid tilgjengelig internt og eksternt

Filene er tilgjengelig for alle som skal ha det, alltid – om man sitter på kontoret, hjemme eller er på farten –  så lenge man har en internettforbindelse. Tildeling av tilgang kan også gjøres for enkeltpersoner for begrenset tid eller område på bildearkivet.

Alt samlet på ett sted

Med alt samlet på ett sted får man oversikt. Kun ett sted å se etter materiell til f.eks neste kampanje, firmapresentasjon, web, kundeavis eller artikkel!

Trygghet og nattesøvn

Med følelsen av kontroll kommer også følelsen av trygghet. Når du er trygg på at innholdet er tatt godt vare på kan du sove bedre (og kanskje litt lengre, fordi folk nå kan finne det de trenger selv).

Sikrer riktig bruk av innhold

Med kontroll på innhold, beskrivelser, versjoner og bruksrettigheter, sørger man for at man bruker riktig innhold til riktig tid og riktig sted – og ikke minst; i riktig format!

Store kostnadsbesparelser

Undersøkelser viser at det brukes masse tid på å lete etter mediefiler – hver dag, hver uke. Det blir store kostnader i løpet av et år. Ofte finner man ikke det man leter etter og i verste fall må det kjøpes inn bilder på nytt eller engasjere fotograf. Med Mediegalleri reduseres tidsbruken og øker sannsynligheten for gjenfinning og gjenbruk. Når samme innhold kan benyttes flere ganger øker verdien og kostnadene per dokument går ned.

Bedre arbeidsflyt gjennom å jobbe smart og effektivt

Ved å etablere gode rutiner for håndtering av bilder og mediefiler sikrer du maksimal utnyttelse av bedriftens verdier, –  gjennom bruk og gjenbruk. Ikke minst gir man økt verdi til resten av organisasjonen ved å dele sine filer via Mediegalleri slik at andre kan benytte bilder, video eller andre mediefiler i andre sammenhenger enn de opprinnelig var tiltenkt.

Personuavhengighet

Med Mediegalleri blir bedriften mindre avhengig av enkeltpersoner. I mange bedrifter er det slik at bilder, videofiler eller andre mediefiler mottas eller opprettes av enkeltpersoner som lagrer dette i tilfeldige mapper, løse harddisker eller andre tilgjengelige lagringsmedier. Mediegalleri er en selvbetjeningsportal – et døgnåpent servicetog – der alle finner det de trenger, alltid!

Sikkerhet

Lagring i Mediegalleri er sikkert. I våre topp moderne datasentere sørger vi for sikkerhetskopiering, drift og vedlikehold, slik at din bedrifts innhold alltid er tilgjengelig. Det kan dermed bli slutt på usikker lagring på ulike lagringsenheter. Mediegalleri sikrer også bevaring for fremtiden. Innhold flyttes ikke og forsvinner f.eks ikke ved at ansatte slutter. Innholdet tas vare på over tid og kan komme til nytte ved gjenbruk og dokumentasjon i mange, mange år fremover.